Page 2 of 2
Re: DiskMap Plugin Release Candidate pro Beta 2 (PB 25)
Posted: 20 May 2009, 02:04
by zarevak
Děkuji. Plánuji zavést nové možnosti barviček (nejen podle přípon). Toto se velmi hodí
Jan Rysavy wrote:Jak dopadnou barvy pro *.txt1 a *.txt2?
Musíš se ptát a rejpat do toho?
.txt1 =
RGB(180, 216, 180)
.txt2 =
RGB(180, 216, 180)
.txtovysoubor =
RGB(180, 216, 180)
.t
extovysoubor =
RGB(180, 45, 216)
.t = RGB(180, 0, 0)
.t## = RGB(180, 255, 255)
.exe = RGB(45, 216, 45)
(Barvy jsem o jeden znak posunul -
verze 0.5 i
screenshoty pro znak
A používaly hodnotu
0, nová verze používá světlejší hodnotu
9
Nemyslím, že by však existovalo mnoho souborů, které by se významově lišily až čtvrtým znakem přípony. (Narazil jsem zatím na jediný konflikt:
.wixobj a
.wixpdb. Oba typy souborů jsou automaticky vytvářeny při překladu
WiX instalací ze zdrojového
.wxs souboru do MSI balíčku)
Pokud mi někdo popíše nějaký lepší / alternativní postup, jak
automaticky generovat barvičky podle přípony, rád ho implementuji

Re: DiskMap Plugin Release Candidate pro Beta 2 (PB 25)
Posted: 20 May 2009, 07:52
by Jan Rysavy
zarevak wrote:Musíš se ptát a rejpat do toho?

Večer jsem o barvičkách dumal a připadalo by mi optimální vedle současné metody vytvořit uživatelem upravitelné třídy barev (název + seznam přípon + barva): executable, archive, video, audio, text, ..., other. Jak vlastně problematiku barev řeší ostatní "diskmap" programy?
Současné "Glass" polštářky mi připadají z návrhů asi nejlepší, můžeme se pokusit navrhnout jejich světlejší verzi.
Re: DiskMap Plugin Release Candidate pro Beta 2 (PB 25)
Posted: 20 May 2009, 09:42
by zarevak
Jan Rysavy wrote:Večer jsem o barvičkách dumal a připadalo by mi optimální vedle současné metody vytvořit uživatelem upravitelné třídy barev (název + seznam přípon + barva): executable, archive, video, audio, text, ..., other. Jak vlastně problematiku barev řeší ostatní "diskmap" programy?
Přál jsem si využít váš ovládací prvek, který používáte na nastavení asociace Viewer a Archiver pluginů s možností nastavení detailů podobných jako u nastavení barviček v Salamanderu. Bohužel napsat takové UI dá docela dost práce, takže dříve budou nějaké automatizované řešení (třeba ručně předvybrané typy souborů nebo nastavení pomocí externího souboru)
Abys nemusel s polštářky začínat od začátku, příkládám PNG pro
Plastic,
Glass a
Sleek design.
Re: DiskMap Plugin Release Candidate pro Beta 2 (PB 25)
Posted: 20 May 2009, 10:28
by Jan Rysavy
Díky. Ještě by mě zajímalo jako by dopadlo, kdyby se scale polštářků prováděl na celé ploše, tedy včetně okrajů, která nyní držíš. Bylo by složité to zkusit?
Když to zkouším jen tak v PV, připadá mi, že by to nemuselo vůbec vypadat špatně a získali bychom lepší vizualizaci drobných plošek.

- scale.png (1.11 KiB) Viewed 19338 times
Jinak kolem renderování ploch: pokud bys chtěl časově spořit, mohl bys při startu z PNG předgenerovat precizním algoritmem třeba 10 velikostí. A následně během kreslení použít nejbližší větší. Pracovalo by se tak s menším objemem dat.
Re: DiskMap Plugin Release Candidate pro Beta 2 (PB 25)
Posted: 20 May 2009, 11:22
by zarevak
Bez
mipmap nebo nějakého lepšího algoritmu takovéto zmenšování nepůjde...
Včera jsem optimalizoval kreslení polštářků - nyní používá přesnější aritmetiku a zároveň je o cca 50% rychlejší

Koukal jsem přitom na bilineární
interpolaci a
filtrování, ale ty pro zmenšování fungují dobře jen do poloviční velikosti zdroje...
Spíš jsem si říkal, že bych mipmapy přidal přímo do formátu a případně počítal v aplikaci, která mi tento formát vytváří. DiskMapa teď ignoruje design pro 1x1 polštářky, takže pro malé soubory je pak vidět směť nijak nezpracovaných barevných pixelů.
Mipmapy uložené v souboru polštářku by umožnily jejich ruční úpravu pro různé rozměry a mohl by se tak řešit i případ 1x1 polštářku, který by měl svoji 1x1 mipmapu navrženou autorem
S mipmapami by šel realizovat i nápad vytvořit vzhled polštářků ve tvaru ikony souboru (
papír s ohnutým rohem)

- v současné verzi nelze zachovat hranu ohnutého papíru

Re: DiskMap Plugin Release Candidate pro Beta 2 (PB 25)
Posted: 23 May 2009, 01:49
by zarevak
Jan Rysavy wrote:Díky. Ještě by mě zajímalo jako by dopadlo, kdyby se scale polštářků prováděl na celé ploše, tedy včetně okrajů, která nyní držíš. Bylo by složité to zkusit?
Když to zkouším jen tak v PV, připadá mi, že by to nemuselo vůbec vypadat špatně a získali bychom lepší vizualizaci drobných plošek.

- scale.png (1.11 KiB) Viewed 19312 times
Zmenšování DiskMapa stále nemá, ale zkusil jsem alespoň zmenšit
skleněný polštářek na polovic a použít ho v DiskMapě. Výsledek byl horší, než jsem čekal - ošklivě
rozmazané okraje

Polštářky musí mít nějaké viditelné ohraničení - u
Glass a
Sleek stylu je to černý okraj, u
Plastic stylu konec barevného přechodu.
Pro zmenšení jsem použil
ImageMagick 6.4.9-5:
convert glass_rect.png -filter Mitchell -resize 256x256 glass_small.png
Poznámka k phpBB: při použití
Quote minulého příspěvku je v něm obsažen odkaz na přílohu. Jenže ten je neplatný, protože nový příspěvek tuto přilohu neobsahuje

Musel jsem tvojí přilohu přiložit znova.

- diskmap_design_smallglass.png (23.99 KiB) Viewed 19311 times